/ Allmänt /

Är det bara jag som

Ja är det bara jag som känner att vissa vuxna inte respekterar oss unga och behandlar oss som skit? Jag talar om dom vuxna som inte tror att vi unga klarar av att göra någonting rätt, att allt vi säger och gör är fel. Sen pratas det så mycket om att det har blivit sååååååå förslappat i dagens ungdom, well det är inte så konstigt med tanke på att vi är fostrade på ett annat sätt än vad en del vuxna är. Det här är något jag verkligen blir arg och förbannad på, vi unga får kämpa och slita emot fördomar som vuxna har.

Alla ungdomar är inte lata och bortskämda, bara för att en del nu råkar vara lite lata så innebär det inte att alla är det. Det är ungefär som att dra alla unga över en kam och säga att ALLA är lata. Har man den filosofin tycker jag att man ska tänka om minst 1 gång iaf. Glöm inte att det är vi unga som ska ta över efter 40, 50, 60 talisterna snart. Klaga inte på dom som snart kommer ta hand om åldringarna på ett äldreboende, klaga överhuvudtaget inte, var glad och var förstående. Jag kämpar iaf för att inte få en stämpel som lat och oduglig på mig, men det är tufft....


Nu ska jag in till AF med lite papper, ses senare=)


Dagens låt: Cue-Burning

//Johan- Full med fördomar mot äldre människor(?)
#1 / / Rebecka:

Vad tycker du om mobbing? vad kan man göra åt det?

#2 / / natta:

alltid kul med killar som bloggar :D

#3 / / amanda:

Haha, det är väl så i många fall, kanske är därför folk är duktiga på att dra "alla" över en kamm.

Nä jag vet inte.



Fin blogg ! =)

kram

#4 / / nea:

Jättefin blogg!



Håller med om att vissa vuxna är så, men jag tror långt ifrån alla är det :)