/ Allmänt /

Det är dags att vakna upp nu innan det är försent

Rebecka som bloggar på http://rebeckanyberg.blogg.se frågade mig hur vi ska motverka mobbning och det är inte en lätt fråga men jag ska ge min bild på det hela.

Det är dags att vi vaknar upp nu, allt fler unga mår sämre och sämre. Mobbning, ett snedvridet skönhets ideal som alla ska följa. Är det ingen som förstår att en del unga mår dåligt på grund av att dom inte ser ut som den finaste supermodellen ?
 
Vad ska vi göra åt att en del blir mobbade och mår dåligt av det? Jag har själv varit utsatt för mobbning och jag kan säga att det var hemskt att behöva utstå den skiten. Jag lider med alla dom som mår dåligt, alla dom som har dåligt självförtroende och inte klarar av att tro på sig själv och vem man själv är. En gång i tiden tappade jag tron på vem fan jag själv var, jag litade inte på en ända människa, men det håller på vända i dagsläget.  Men att ha stått ut med mobbning är det värsta som finns, en värre ensamhet finns det nog inte.
Den smärta, och det lidande en del personer orsakade mig i så många år är något jag alltid kommer dras med, men det gäller att vara STARK och KÄMPA, för du är så mycket bättre än dom som håller på mobbas och leva rövaren!! Ni som är utsatta har mitt stöd iaf!!

Men nu är det dags att samhället tar tag i det här, Men vad ska vi göra åt det här? Är det någon som har förslag på hur vi ska utrota mobbningen och alla skönhetsideal som visas överallt? Jag tror att det är bäst att man i tidig ålder börjar informera om konsekvenserna av mobbning och dess effekter på vårat samhälle. Sen kan vi kanske inte göra så mkt åt skönhetsidealet som finns, men det är värt att kämpa för att denna bild ska förändras.




Dagens låt: Enya- Only time

//Johan- Låt oss kämpa tillsammans
#1 / / nea:

sv: Ja det är sant!



Bloggen tackar ;)

#2 / / natta:

tack så snällt :D allt bra med dig?