/ Allmänt /

Saker och ting förändras

Just nu känner jag mig totalt uppgiven. Just nu känns det som att jag håller på drunka, jag får verkligen inte luft.
Jag är arg, jag känner ilska, jag känner sorg och jag känner frustration.
Det här är ett jobbigt ämne att prata om.
När jag var ut på krogen i lördags så träffade jag en kvinna som kallades kakan(dont ask me why?).
Kakan är en stolt mamma till en pojke på 8år, kakan är en mycket trevlig och social människa.

Under vårt samtal så hamnar vi in på ämnet med vänskap och vad det betyder och vad det ger oss att ha vänner omkring oss.
Ärligt talat så börjar jag inse vad riktiga vänner är för mig och vad falska människor är och vad dessa gör för mig.
När en utomstående människa talar om något sånt här för en så vaknar man upp med ett ryck och inser vad som händer.
Hur det här nu ska lösa sig har jag ingen aning om, jag vill ju inte bara ge upp även om det ibland kan vara det enklaste valet, men varför ska livet vara enkelt när man kan göra det svårt?
Fuck this, jag går och lägger mig och hoppas på att få somna!
 
Ett par kloka ord från i lördagsnatt
 
-Älska dig själv Johan
-Respektera dig själv för den du är
-Uppskatta dig själv för den du är
-Värdesätt dig själv för den du är
När du klarar av dessa punkter finns det ingenting som kan sänka dig eller förstöra din dag.
Glöm aldrig vem du är eller ditt sanna värde.
/Kakan
 
Det kanske låter som en enkel sak, men ibland måste jag själv stanna upp, fundera och bara gå vidare.
 
Go'natt.
#1 / / Fina Frun :

Det låter som "Kakan" är en mycket klok människa.
Hoppas du kunde sova gott. kram!

Svar: Kakan är en mycket klok människa ja :)Nja det blev väl tyvärr inte sådär jättemycket sömn men men, bara kämpa vidare :)
Johan

#2 / / Följ vår resa från tankar till färdigt hus:

Bra sagt av Kakan tycker jag!

Svar: Ja jag håller verkligen med om att det är kloka ord! :) :) Det gäller att tänka rätt hela tiden :)
Johan