/ Allmänt /

Något sen årskrönika

Godkväll Johansdag och alla dess läsare, dags för att mig att presentera min årskrönika för 2012.
År 2012 har troligen varit ett av mina mest händelserika år som jag har varit med om någonsin.
Vi börjar med årets jobbigaste händelse, i mars månad så var det dags för mig att åter vandra in i livet som singel och mitt liv hamnade ganska upp och ner och jag skall erkänna det direkt, så dåligt har jag inte mått på länge. Det är ju så, har man älskat någon mer än självaste livet under 2års tid så är det ingenting man glömmer bort hur som helst och därav att ensamheten blev otrolig jobbig.....
Men jag kommer aldrig hindra någon från att följa sin dröm och vad denne person vill göra. Lycka till med ytterliggare 1 år i staterna! :)
 
Men på något sätt så började jag mig smått vänja mig vid en tom säng och att vara ensam stora delar av min dag.
Jag vet inte hur eller var tiden har tagit vägen men det har gått fort, otroligt jävla fort! Men den ständiga deprissionen och svåra ångesten plågade mig under en väldigt lång tid, och det är ett under att jag inte har skadat mig illa pga sorgen och den biten.
 
Men i övrigt så rullade livet på som vanligt och jag fick även chans att byta jobb , och vilket härligt byte det blev och hur bra det blev med allt! Nya människor har jag lärt känna och en ny arbetsgivare har jag fått fast jobb hos. Lönen har gått uppåt, men framförallt, bekantskapskretsen har blvit större och bättre. Och äntligen trivs jag med det jag gör :) Men även jag blir BITTER vissa dagar ;)
 
En av dom bättre sakerna som också har hänt är att jag har gått ner i vikt, runt 22kg just nu och det går stadigt neråt just nu. För mig är det en revansh för mig själv att visa för alla att jag faktiskt vill och tar hand mig själv och min kropp. För mig är det en otroligt lång resa jag påbörjat men snart är jag i mål och resan har nått sitt mål.
För även om jag floppade i början av året och gick upp alla kilon jag faktiskt gått ner med viktväktarna så valde jag att åter vända skeppet åt rätt håll och påbörja förvandlingen av min kropp igen. Och resultatet hittils har ju varit bra ;) Bilder från tidigare iår.  Förebild först och efter längst ner.


 
 
 
Sen nedersta bilden togs har ytterligare kilon försvunnit och vissa detaljer har blivit ännu mer detaljrika, typ mer definition?
Det är en mycket stolt Johan som avslutar år 2012 bloggande med en bild som visar att ingenting är omöjligt att förändra. Från ett fetto som inte skötte om sig och var oattraktiv till att bli mer vältränad och smal och mer attraktiv att titta på (hoppas jag?).
Det är min resa, mitt kämpande, blodsmaken, alla gånger jag spytt efter träningen, alla gånger jag gråtit över hur ful och osexig/mindre het/oönskad jag känt mig, och hur många gånger jag tänkt att ingen vill älska en sån som mig pga hur stor jag faktikst var. Får man det kastat i ansiktet så tror man lätt att det är så, och även killar kan bli sårad, jag lovar..... Men nog om det för.....
 
 Jag hade fel. Totalt jävla fel på alla punkter om att jag skulle vara ful och hela den konkarongen och allt däromkring och att ingen skulle vilja älska mig.
Nu vet jag mycket bättre.
Och nu förstår jag allt.
 
Allt det dåliga som har hänt har jag lagt bakom mig, nu fortsätter vi och ser bara på det som är bra här och nu och hoppas på att inget dåligt händer under 2013 :)!
Att inte förlåta och vara långsint är nog det som kan döda en människas ork till att leva.
Lika bra att förlåta för det som varit och gå vidare.
Men ur allt dåligt kommer något bra och jag har lärt mig så otroligt mycket om mig själv och hur jag fungerar, borde kanske bli pedagog? :)
 
Nu mina damer och herrar önskar jag er en riktigt jävla god fortsättning på det nya året!
Jag skall möblera klart.
 
Låt oss göra detta till ett fantastiskt år.
Skål.
 
Tack för ikväll♥