/ Allmänt /

Fritt fall utan fallskärm

Lek med den här tanken.
Du vandrar upp för mount everest, du kämpar, du trotsar väder och vind.
Det är en sjuhelvetes resa du genomgår och du är snart framme vid ditt mål
Du trotsar smärtan, du vrålar av lycka när du bestiger toppen
Tårarna rinner av lycka, du känner dig lycklig
Du är lycklig.
 
Du väljer att hoppa fallskärm från toppen av mount everest
Du lämnar klippan med ett glädjevrål, med sikte på något långt bort i fjärran land, något bättre.
När det då är dags att veckla ut fallskärmen så upptäcker du att skärmen inte fungerar.
I detta läge inser du att ditt liv snart kommer vara slut, allt det du kämpat för är borta.
Allt det du ville kommer du aldrig få uppleva.
Och vad värre är, du ville ju leva och vara lycklig.
-Johansdag
 
Ibland så kan det kännas som att allt är upp och ner och att allt som kan gå fel faktiskt går fel.
Det kan ibland kännas som att det är jobbigt kliva upp på morgonen och ta ett första rejäla andetag för dagen.
Ja jag är ledsen jag med,och även jag kan givetvis vara less på saker och ting, men jag vill inte vara det, jag vill vara glad och bara glömma all skit som varit.
Men vissa saker som hänt för längesen ärrar mig svårt och får mig att vilja lägga mig ner i fosterställning och bara gråta.
För visst är det manligt att gråta?