/ Allmänt /

Klockorna slår och tiden går

Jag vet inte om ni känner som jag gör i denna fråga men what so ever.
Människor som alltid skall klaga, som ständigt ifrågasätter allt som sägs och alla rutiner och regler som sätts upp. Jag menar inte att man inte ska klaga, ibland så finns det orsak och även rätt att klaga och vara less på saker och ting, även jag är less ibland och kan ifrågasätta saker och ting.
Tyvärr så måste jag jobba med människor som inte accepterar eller förstår varför arbetsgivaren ställer krav och vill att vi ska prestera, vi har ju betalt trots allt......
Att vara less är en sak, att vara less och ta sig vidare till något annat och avsluta med flaggan i topp är respekt, det är riktigt snyggt i mina ögon!
 
Att vara less, att bara klaga, att bara förstöra för sina medmänniskor, det är fan genomruttet.....
Duger inte nuvarande arbetsgivare, varsågod, arbetsförmedlingen söker nytt folk hela tiden!
Idioti.....det finns dom som vill sköta sitt jobb. Det finns dom som gillar att jobba med det dom gör.
 
 
Men det är inte lönt att klaga? Ungefär som att jag skulle klaga på alla idioter jag snubblat över sista tiden och som jag troligen skulle vilja trycka ner i en hög med skit och spotta på och bara gå därifrån, människor som gått bakom ryggen på mig eller försöker göra mig illa.....
 
Det kanske låter som att jag är bitter och cynisk och en aning förbannad, det är jag också, när man inser hur jävla bra man har det och sen finns det dom som är missnöjd med allt det fina dom har; Fast jobb, bra kollegor, en bra arbetsgivare...
Det finns individer som skulle göra ett mycket bättre jobb och som skulle vara glad med det man har.
Det är då som det stora vemodet rullar in, det är då jag inte håller käft längre.
 
Jag orkar inte längre snart, snart kommer jag bli riktigt arg.
 
Vad fan gör jag vaken? jag börjar jobba om 5 timmar .......
 
Grattis Johansdag, du fyllde 4år för ett par dagar sen!
 
Kul att bloggen levt i så många år, det trodde jag inte  : ) : )
 
Nu ska vi inte vara bitter, nu skall vi vara glada! :)
 
Ha en fantastisk dag där ute allesammans! ♥